Fundacja Twórczości, Edukacji i Animacji Młodzieży TEATRIKON

Szczegółowy program kursu

Start w GIRLdev to:
  • 5 dwudniowych spotkań szkoleniowych
  • 10 h indywidualnych konsultacji on-line
Dodatkowo każda uczestniczka może skorzystać z kursu on-line i poszerzyć swoją wiedzę w jednej z czterech działek:
– Experience Design
– Game Design
– Game Development
– Project Management.

Stacjonarne szkolenia weekendowe - terminarz spotkań

Białystok:
Zjazd I. 14-15 września 2024 I Wstęp do tworzenia gier/Charakterystyka gracza i projektowanie gier
Zjazd II. 28-29 września 2024 I Programowanie gier na silniku Unity/Tworzenie gier w rozszerzonej rzeczywistości
Zjazd III. 5-6 października 2024 I Programowanie gier na silniku Unity/Tworzenie gier w rozszerzonej rzeczywistości
Zjazd IV. 19-20 października 2024 I Grywalizacja jako narzędzie marketingowe i społeczne/Budowanie mechaniki gry, tworzenie scenariuszy, implementacja gotowych assetów graficznych i muzycznych
Zjazd V.  9-10 listopada 2024 I Jak prezentować grę i tworzyć jej prezentację/Gry jako produkt – jak zaplanować mikropłatności w grze, model biznesowy gry
 
Lublin:
Zjazd I. 14-15 września 2024 I Wstęp do tworzenia gier/Charakterystyka gracza i projektowanie gier
Zjazd II. 5-6 października 2024 I Grywalizacja jako narzędzie marketingowe i społeczne/Budowanie mechaniki gry, tworzenie scenariuszy, implementacja gotowych assetów graficznych i muzycznych
Zjazd III. 19-20 października 2024 I Programowanie gier na silniku Unity/Tworzenie gier w
rozszerzonej rzeczywistości
Zjazd IV. 9-10 listopada 2024 I Programowanie gier na silniku Unity/Tworzenie gier w
rozszerzonej rzeczywistości
Zjazd V.  16-17 listopada 2024 I Jak prezentować grę i tworzyć jej prezentację/Gry jako
produkt – jak zaplanować mikropłatności w grze, model
biznesowy gry
 
Rzeszów:
Zjazd I. 21-22 września 2024 I Wstęp do tworzenia gier/Charakterystyka gracza i projektowanie gier
Zjazd II. 28-29 września 2024 I Grywalizacja jako narzędzie marketingowe i społeczne/Budowanie mechaniki gry, tworzenie scenariuszy, implementacja gotowych assetów graficznych i muzycznych
Zjazd III. 19-20 października 2024 I Jak prezentować grę i tworzyć jej prezentację/Gry jako produkt – jak zaplanować mikropłatności w grze, model biznesowy gry
Zjazd IV. 16-17 listopada 2024 I Programowanie gier na silniku Unity/Tworzenie gier w rozszerzonej rzeczywistości
Zjazd V.  23-24 listopada 2024 I Programowanie gier na silniku Unity/Tworzenie gier w rozszerzonej rzeczywistości

Kurs on-line - oferta

Ścieżka Experience Design

  • kompozycja
  • Gimp #1. interfejs
  • Gimp #2. warstwy
  • Gimp #3. alfa
  • Gimp #4. mieszanie warstw
  • Gimp #5. projekt skrzyni
  • Blender #1. interfejs
  • Blender #2. nawigacja
  • Blender #3. widoki
  • Blender #4. gizmo
  • Blender #5. poruszanie
  • Blender #6. obracanie
  • Blender #7. skalowanie
  • Blender #8. zapisywanie skali
  • Blender #9. kursor 3D
  • Blender #10. układ orientacji
  • Blender #11. podstawowe bryły
  • Blender #12. tryb edycji
  • Blender #13. model skrzyni cz. 1
  • Blender #14. praca z krzywymi
  • Blender #15. model skrzyni cz. 2
  • Blender #16. wstęp do rzeźbienia
  • Blender #17. rzeźbienie – pędzle
  • Blender #18. rzeźbienie skrzyni
  • Blender #19. mapowanie UV
  • Blender #20. materiały PBR
  • Blender #21. wypalanie normal map
  • Blender #22. malowanie tekstury
  • Blender #23. eksport do Unity
  • Blender#24. rigowanie
  • udźwiękowienie #1. warstwy audio
  • udźwiękowienie #2. współpraca z devami
  • udźwiękowienie #3. warsztat dźwiękowca
  • udźwiękowienie #4. wtyczki i procesory
  • udźwiękowienie #5. implementacja
  • udźwiękowienie #6. podsumowanie

Ścieżka Game Design

  • rozpoczęcie projektu
  • projektowanie rozgrywki
  • warstwa audiowizualna
  • narracja w grze
  •  jak utrzymać gracza
  • gatunki gier #1. gry akcji i platformowe
  • gatunki gier #2. gry przygodowe
  • gatunki gier #3. gry symulacyjne
  • gatunki gier #4. gry fabularne
  • gatunki gier #5A. gry strategiczne
  • gatunki gier #5B. gry strategiczne
  • gatunki gier #6. łamigłówki i gry przygodne
  • gatunki gier #7. gry FPS
  • gatunki gier #8. gry sportowe

Ścieżka Game Development

  • wprowadzenie do Unity
  • komponentowa budowa obiektów
  • podstawy skryptowania cz. 1
  • podstawy skryptowania cz. 2
  • silnik fizyczny
  • interakcje ze światem
  • interfejs użytkownika
  • sposoby szukania błędów
  • animacje na obiektach
  • zewnętrzne zasoby treści
  • poruszanie kamerą
  • tworzenie AI
  • rozszerzanie edytora
  • interfejs gry #1. czym jest interfejs
  • interfejs gry #2. interfejs jako metafora
  • interfejs gry #3. sygnały i szumy
  • interfejs gry #4. zarządzanie uwagą graczy
  • interfejs gry #5. znaczenie kontrolerów
  • interfejs gry #6. testowanie interfejsu

Ścieżka Project Management

  • na czym polega zarządzanie
  • przydatne narzędzia
  • metodyki zarządzania
  • ścieżka krytyczna
  • kamienie milowe
  • dobre praktyki
  • wspomaganie produktywności
  • teamwork#1. metodyki zwinne
  • teamwork#2. kanban
  • teamwork#3. scrum
  • teamwork#4. gamedesign i biznes
  • teamwork#5. macierze odpowiedzialności
  • teamwork#6. motywacja
  • teamwork#7. style działania

Partnerzy projektu

Centrum Badań Gier Wideo UMCS