Autorki

  • FUNDACJA TWÓRCZOŚCI, EDUKACJI I ANIMACJI MŁODZIEŻY „TEATRIKON”, LUBLIN
  • CENTRUM INICJATYW EUROPEJSKICH SUMY

W publikacji znajdziesz opisy ćwiczeń warsztatowych z zakresu edukacji medialnej, wzbogacone o wnioski młodzieży z wymiany oraz uniwersalne zagadnienia, wskazówki i zjawiska społeczne związane z mediami opisane przez młodzież biorącą udział w wymianie.


Podczas czytania dowiesz się czym są: „Media Avengers” czy „Bańka filtrująca”. Uzyskasz informacje o sposobach zwiększenia grona odbiorców, rodzajach własności mediów, jak rozpoznać język manipulacji czy presję społeczną w social media.
Dzięki temu, że całość działań odbywała się w duchu edukacji pozaformalnej, nie znajdziesz tu suchych definicji, a ciekawe ćwiczenia prowadzące młodzież do wyciągnięcia wniosków.
W drugiej części umieściliśmy sformułowane przez młodzież komunikaty, które są zrozumiałe i atrakcyjne dla ich rówieśników.

Dla kogo?
1 część Narzędziownik – dla osób prowadzących warsztaty w tematyce mediów i tematów społecznych z nimi związanych.
2 część Młodzieżowa Edukacja Medialna – dla osób, które chcą dowiedzieć się o uniwersalnych zasadach działania w mediach, podstawach działaniach mediów oraz ich wpływie społecznym.

Co dokładnie znajdziesz w środku?

1. Narzędziownik – opisy ćwiczeń warsztatowych o tematyce edukacji medialnej, wzbogacone o wnioski młodzieży z wymiany.

Ćwiczenia/zadania warsztatowe w tematach: Media Avengers, Czym są media?, Jak komunikujemy się w social media?, Co przykuwa naszą uwagę?, Presja społeczna w życiu realnym i wirtualnym, Jakie i czyje media?, Manipulacja czy informacja?, Bańka filtrująca, Walka z mową nienawiści, Nasze supermoce medialne

Całość działania odbywała się w duchu edukacji pozaformalnej, dlatego nie znajdziecie tu „podręcznikowych” definicji, a ciekawe ćwiczenia prowadzące młodzież do wyciągnięcia wniosków.

2. Młodzieżowa Edukacja Medialna
– osoby uczestniczące w wymianie dzieliły się zdobywaną wiedzą na portalu w mediach społecznościowych. Młodzież starała się formułować komunikaty zrozumiałe i atrakcyjne dla rówieśników. W publikacji staramy się w miarę wiernie odtworzyć ich brzmienie
oryginalne.

Tematy: 10 sposobów jak zwiększyć grono odbiorców, Rodzaje własności w mediach i ich wpływ na treści, Język manipulacji, Bańka filtracyjna, Presja społeczna w social media, Media tradycyjne vs. Media społecznościowe, Sposoby komunikacji, Jak dotrzeć do swoich odbiorców, Jak możemy wykorzystać nowe media w edukacji, Mowa nienawiści w sieci

Publikacja jest podsumowaniem projektu „MEM – Młodzieżowa Edukacja Medialna” – wymiany młodzieży z Polski i Ukrainy realizowanej w 2018 r. Projekt „MEM – Młodzieżowa Edukacja Medialna” został zrealizowany dzięki wsparciu finansowemu Polsko-Ukraińskiej Rady Wymiany Młodzieży.