Ogólnopolskie Mistrzostwa Projektowania Gier Komputerowych Cyberiada to inicjatywa, podczas której zespoły studenckie z całej Polski brały udział w game jamach, warsztatach i szkoleniach i pod okiem specjalistów stworzyły autorskie gry.
Cyberiada to Ogólnopolskie Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych dla studentek i studentów. Kilkuosobowe drużyny w trakcie rywalizacji konkursowej stworzyły autorskie gry, a także wzięły udział w dwóch game jamach. Projekt rozpoczął się w listopadzie 2021 roku, a zakończył wyłonieniem zwycięskiej drużyny we wrześniu 2022r.
W projekcie wzięło udział ponad 200 studentów i studentek z całej Polski. Działania odbywały się w 5 miastach – Białymstoku, Bydgoszczy, Krakowie, Lublinie i Wrocławiu. W każdym z nich drużyny uczestniczyły w licznych zajęciach warsztatowych i dwóch game jamach, które pomogły im stworzyć prototyp autorskiej gry. W finale 10 zespołów zmierzyło się w 24h game jamie, a najlepszy z nich wygrał warsztaty we wrocławskim studio Ten Square Games.
Projekt w swojej warstwie narracyjnej nawiązywał do twórczości Stanisława Lema, autora cyklu opowiadań „Cyberiada”, z którego jedno było inspiracją do stworzenia popularnej gry „The Sims”.
Vlog – relacja z podróży do Najwyższej Fazy Rozwoju
Podczas trwania projektu co miesiąc publikowaliśmy vloga z relacją. Pokazywaliśmy przebieg game jamów, odwiedzaliśmy z kamerą zespoły z różnych miast. Nagraliśmy też finałowe starcie na game jamie i galę, podczas której wyłoniliśmy zwycięską drużynę.
Naucz się tworzyć gry – kompendium wiedzy i wideo tutorial
W ramach Cyberiady stworzyliśmy też dostępne do pobrania Kompendium wiedzy dla nauczycieli i opiekunów pracujących z młodzieżą oraz krótki kurs w formie wideo, dostępny dla wszystkich osób, które chcą rozwinąć się w gamedevie.
- ponad 7.5 h materiałów podzielonych na filmiki 10-20 min
- treści przygotowane dla średniozaawansowanych; dla początkujących polecamy stworzony przez nas kurs, w ramach projektu „Turniej Trójgamiczny”
- kurs podzielony na 5 modułów: zarządzanie projektem i marketing branży gier, narrative design, experience design, game design, game development